torsdag 26 februari 2009

Kalla mig pointdexter

Ja det är nu verklighet. Wise har skaffat glasögon. I skrivande stund har jag haft på mig dom i en kvart. Vad kan man säga? Allt är grymt skarpt, och jag kan läsa sånt jag inte haft skuggan av en chans att läsa förut. Men. Perspektivet är helt förvrängt, skärmen är romb-formad och själv har jag blivit en dvärg. Även så har mitt dubbelseende tredubblats, speciellt i utkanten av synfältet. Ska det vara så här? Jag tror och hoppas att det bara är ögonen som inte vant sig än.

Har träffat fyra personer hittils som jag träffat ungefär varje vardag i ett och ett halv år, och ingen har kommenterat glasögonen. Dom smälter tydligen in bra. Har bara kollat mig tvärt i spegeln, och det ser riktigt propert ut. En liten kostym och portfölj nu och jag kan flytta till Stockholm.

Stockholm som jag faktiskt ska besöka i helgen, trevligt. Ska gå på min vanliga brat-spaning på östermalm, dricka en öl på "gamle köttätaren" och för tredje gången gillt verkligen hitta kungliga biblioteket. Sen så blir det Judas Priest och Megadeth för hela slanten. Mäktigt,

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeah baby, gamle köttätaren... Klassiker :)