onsdag 2 juni 2010

Lite politik

Jag brukar vara jäkligt försiktig med att bedömma och uttala mig om aktuell politik. Som den gode Kjell Höglund sa: "man kan inte vara snäll mot allt och alla i samma andetag." Eftersom det är precis det jag vill så undviker jag att trampa på tår.

Men nu har fan Israel skitit i det blå skåpet på tok för många gånger. Helle Klein länkar i sin blogg till en lista över israeliska varor man kan bojkotta, gå gärna in och kik:
http://www.palestinagrupperna.se/israeliska-produkter-i-sverige

Jag lovat efter detta högaktuella inlägg att återkomma till rykande inaktuella anekdoter om sedan länge döda kungligheter. Jag sitter och trycker på ett väldigt intressant inlägg om Prins August, lillebror till Oscar II och Karl XV.

Läser just nu en biografi över Jean Baptiste (Karl XIV Johan), jösses vilken snubbe! Aragon och Braveheart står i skuggan av denna fältherre!


Inga kommentarer: