fredag 18 juni 2010

Enkät!

Har blivit beordrad att fylla i en enkät som hittats här!

Hur könstereotypt är ditt förhållande?

Namn: Wise
Kön: Man
Ålder: 30
Bor: Umeå
Bor ihop med partner: Ja

Vem är bäst på tekniska saker i ditt förhållande?
Eh, alltså.. Det är nog hon. Har tappat mycket av min tekniska kunskap med åren, fast jag är bra på att skruva i saker och sånt.

Vem är bäst på matlagning?
Hon.

Vem lagar vardagsmaten?
Hon. Jag vill inte.

Vem lagar lyxmaten?
Hon lagar, jag hackar, skivar och skalar.

Vem städar?
Jag, jag och bara jag. Hon får inte städa för mig, hon får så kallat städ-rage och går bärsärk.

Vem sköter avloppet?
Jag. Vill. Inte.

Vem är bäst med bygg?
Vaddå med bygg? Jag är bra på att borra, och vi är lika bra på att skruva ihop IKEA-möbler.

Vem är mest mån om att inreda?
Jaaadu, hon. Fast jag har inget emot det heller, inreder gärna i mitt bibliotek.

Vem har mest kläder?
Hon så klart, tjejer har ju mer kategorier av kläder. Jag har byxor, shorts, tröjor och skjortor. Hon har ju klänningar och kjolar och allt möjligt mer.

Vem tjänar mest?
Tror det är rätt så lika, kanske jag tjänar lite mer.

Vem tar oftast initiativ till sex?
Ameh! Vad är det här för frågor..

Vem vill oftast mysa?
Hon, jag är lite dålig på mysiniativ.

Vem ringer mest?
Hon!

Vem SMS:ar mest?
Hon!

Vem festar mest?
Jag!

Parmiddagar?
Gillar vi båda två! Mer sånt tack.

Vem har svårast för att möta den andras vänner?
Vi har samma vänner så det är en lite konstig fråga.

Föräldrar?
Har vi båda två, inga problem här inte.

Vem tycker bäst om barn?
Hon tycker mer om bebisar, jag tycker mer om barn.

Din partners intressen?
Sport, film, tv-serier, serietidningar, katter.

Dina intressen?
Sport, film, tv-serier, serietidningar, katter, katapulter.

Vill du lägga till något?
Jag tvättar också.

1 kommentar:

Bettina sa...

Å jag vill lägga till att jag är ekonomi å planeringsansvarig! Nåt gör jag ju faktiskt :)