onsdag 23 december 2009

Mitt 00-tal

2000
90-talet som var en oas av ledig tid och slackning räckte 24 dagar in på 00-talet. Sedan började jag jobba åt Umeå Kommun städservice. Flyttade hemifrån och ihop med kusin på Umedalen. Fyllde 20.

2001
Blev less på att vara städare och började på Vindelns folkhögskolas Umeåfilial. Gick allmän kurs. Flyttade ihop med syster och svåger på Tunnelbacken. Sommarjobbade som städare. Åkte till Kreta med familjen.

2002
Gick klart folkögskolan. Sommaren 2002 går till historien som den mest händelserika någonsin. Härjade runt med kompisar, såg på fotbolls-vm, åkte på festivaler med mera. Var även en sväng i New York, mäktigt. Gick några sommarkurser på universitetet, jobbade nån vecka på städservice. På hösten gick jag statsvetenskap A.

2003
Träffade Bettina, blev ihop i mars, förlovade oss i augusti, snabba puckar. Kusin flyttade in på tunnelbacken, syster och svåger flyttade ut. Kusin, jag och Bettina flyttade till Ålidhem. Gick historia A och Religion A. Sommarjobbade som städare.

2004
Började läsa till bibliotekarie på distans. Började jobba 60% som städare. Sveriges bästa sommar-OS? Blev morbror för första gången. Kusin flyttade ut. Vill minnas att jag åt mycket samt ofta var i tvättstugan..?

2005
Jag och Bettina flyttade till Grubbe (eller var det 2006?)! Bäst äver. Pluggade och jobbade mest hela tiden. Började bygga mitt bibliotek. Tog körkortet! Åkte runt i en 340.

2006
Öh, jobbade och pluggade, jobbade och pluggade. Sverige dominerade vinter-OS. Åkte runt i en nissan sunny. Fick en till systerson. Var i bulgarien med släkten, kul!

2007
Jobbade och pluggade. Skrev min magisteruppsats. Överlag ett skitår, folk dog som flugor, tror jag var på fem begravningar. Åkte runt i en Passat. Började jobba heltid som städare efter sommaren. Västtegsskolan was the shit. Skaffade katten Sonny, bästa ideén på 1000 år. Hade semester för första gången sedan år 2002.

2008
Jobbade på, började blogga. Köpte böcker. Såg Dropkick murphys i Stockholm. Tror det blev ännu en systerson. Vi skaffade katten Felix. Åkte runt i en Corolla. Var på bilsemester, nice.

2009
Slutade på Västtegsskolan och började städa på UMEVA istället. På hösten började jag praktisera på Vännäs bibliotek och fick jobba extra då och då. Såg Judas Priest. Körde fortfarande i en Corolla. Åkte på bilsemester igen! Skaffade katten Wilma. Var på IKEA, skrev om mitt 00-tal.

Inga kommentarer: