måndag 14 april 2008

Buffy och andra nöjen

Så var det tillslut över. Alla sju Buffy boxar är slutsedda. Nu blir det inget mer Buffy the vampire slayer. En fas i livet är över. Världens bästa tv-serie slog till med sin bästa säsong, det var vackert, roligt, sorgligt och häftigt. Nu känner jag en tomhet, ungefär som mär man var klar med Harry Potter eller Sagan om Ringen. Vad skall man göra nu? Men det är även en skön känsla, nu väntar nya upplevelser och äventyr. Vad har framtiden i sitt sköte? Sen kan det ju hjälpa att Bettina beställde alla fem säsonger av Angel igår :)

Oj vad det snöade inatt, bilen var helt täckt, tog ett bra tag innan jag kunde ta mig iväg till jobbet. Kan detta ha varit vinterns siste suck, är våren på ingång. Det känns som det, solen lyser och det rinner smältvatten överallt. Synd bara att jag inte har Vivaldi på mp3-spelaren, får hålla till godo med Chopin, även om han inte är så vårig. Snart är det dags för Venerea, Madness, Peps Persson och annat som hör årstiden till. Man borde ha en cykel. Jag känner mig lite viktigt när jag använder bold.
Helgen var grymt trevlig, middag och öl med jobbarpolare i fredags, och karaoke som avslutning. Sen blev det grillning och körslaget med famlijen på lördag, och Johnny Cash dvd'er som pricken över i. Och så Buffy hela söndagen. Nice. Nu dricker jag kaffe och ska snart städa på Pluto. Eventuellt kommer en In Flames recension senare idag.

Den sista bilden på Buffy & the scooby gang.

Giles, Dawn, Faith, Buffy, Willow & Xander

1 kommentar:

Anonym sa...

TOMHET!