onsdag 30 januari 2008

Första inlägget

Hej hej. Idag så startar jag min nya blogg, den tredje i ordningen. De tidigare bloggarna har alla runnit ut i sanden, vilket jag även förväntar mig att denna skall göra. Men man vet aldrig. Ett stående tema i bloggen skall vara dagens skiva. Jag jobbar på ett jobb som tillåter mig att masa omkring hela dagarna och lyssna på musik. För att inte bli less på musik som jag gillar, brukar jag lyssna på musik som inte riktigt är i min smak. Jag tänker därför varje vardag publicera en liten recension av den skiva jag lyssnat på tisigare på dagen. Jag är mycket allergisk mot indie-pop och annat som äääälskas av musikrecensenter, P3 och annat löst folk, därför kommer jag att rikta in mig på just sån musik. Det blir roligare att recensera då. Jag skall försöka hänga med i vad som släpps, och på så sätt kunna recensera nya grejjer, men nu i början tar jag med lite äldre saker. Naturligtvis kommer jag vid vissa tillfällen att recensera musik jag gillar, men inte för ofta. Okej, det här lät ju lagom svammigt och intressant, men sånt är livet. Håll till godo.

Inga kommentarer: