måndag 13 september 2010

Trevlig fotbollshelg

Trots att jag haft ohyggligt mycket för mig i helgen lyckades jag klämma in två fotbollsmatcher. Juventus - Sampdoria var en fantastisk match, 3-3, finns det bättre resultat i fotboll? Speciellt när man inte hejar direkt på nått av lagen. Napoli - Bari var en tråkigt upplevelse, bråkigt, långsamt och tråkigt. Missade de två sista målen.

En match jag gärna hade sett var Lazio - Bologna. Började gilla Lazio när Svennis huserade där på 90-talet. Tyvärr har det inte gått så bra sen dess, men hallå, hur kul är det att gilla ett bra lag? Gamle räven (ujuj, två år äldre än mig) Tommaso Rocchi slog in omgångens snyggaste mål när Lazio vann med 3-1.

Skulle även ha varit skoj att ha sett Albin Ekdal i Bologna, men det kommer fler chanser. Just i detta nu fick jag reda på att Albin är son till Lennart Ekdal, se på fan.

Millwall spelade också, 1-1 borta mot Nottingham får räknas som klart godkänt. Tråkigt att nye Theo Robinson inte fick chansen. På tal om Millwall så låg min absolute favorit Tim Cahil bakom Evertons fantastiska upphämtning mot Manchester United, ett mål och en assist, på övertid!

Trevliga tv-matcher till veckan även. Bremen - Tottenham, Roma - Bayern, Liverpool - Bukarest, Leeds - Darlington(?) för att nämna några. Oannonserad championshipmatch på tv4sport lördag, vågar man hålla tummarna för Millwall?

Inga kommentarer: