onsdag 3 mars 2010

Terrorizer - world downfall

Jajjemän, wise är tillbaka med recensioner igen. Idag har jag som tidigare nämnts lyssnat på grindcorebandet Terrorizers debutplatta World downfall från 1989. En gammal klassiker alltså.

Terrorizer har en märklig historia som jag inte ska dra här. Kort sagt så bestod bandet av medlemmar från flera andra klassiska orkestrar bland andra morbid angel och napalm death. Terrorizer fanns egentligen inte föränn de återförenades under 2000-talet med en liten annorlunda uppsättning.

Hur låter det då? Tja, det är snabbt, tight och argt. Låtarna dånar fram så kepsen nästan flyger av. Tyvärr så är allt bara en ganska likadan ljudkuliss, inget låt sticker ut. Kan för mitt liv inte välja en eller två låtar att lägga in på min mangel-playlist.

Sammanfattning: Bra men tråkigt.
Bästa låt: Som sagt..
Betyg: 3 städvagnar av 5.






Spotify.

1 kommentar:

Anders sa...

Tjaba och tack för besöket och kommentaren på min blogg! Mera musikskatter kommer hela tiden på bloggen så håll utkik! Som hårdrockare och Ume-bo ska du väl på House of Metal i helgen så vi ses väl längst fram på Marduk då!

Känner du Henrik L förresten, han är också hårdrockare och i städbranschen som du? Hälsa i så fall.