måndag 8 februari 2010

Sliten måndag


Usch, tvådagars drickande är inte bra för kroppen, sliten och trött. Men kul var det!

I fredags drog jag och B ut till morsan och styvfarsan i Tavelsjö. B skulle hjälpa mor med datorn och jag fick skotta snö, som tack fick vi gomiddag med översovning. Käket var inte att leka med, oxfilé som stekts 45 sekunder på varje sida, stekt potatis och bearnaisesås, Gud i himmelen så gott!

På lördagen var vi bjudna på middag hos Rick och Emma. Fick ugnsstekt kyckling och rotsaker, något så jevulskt gott! Sedan gick vi över till Edlunds som var i fjällen och lånade deras partyvind. Såg melodifestivalen. Fel låtar vann så klart, Pritchard var den enda som skulle ha nån chans i esc. Vi spelade biljard, drack öl, spelade pingis, drack öl och spelade dart till fyra-tiden på morgonen.

Var grymt sliten på söndagen men sent om sider tog vi oss iväg till loppis på travet. Tro det eller ej men jag köpte mer grejjer än B. Hittade dom här mycket skumma brädspelen, Paulus resor känns intressant.




Efteråt for vi och kikade på när Skytmorsan och Stor-Tage åkte skridskor innan vi åkte hem och tog en lååång tupplur.

Dagen avslutades på Göteborg. Väldigt trevligt litet café i gamla fängelset. Vi åt västerbottensostpaj med rom, fruktansvärt gott. Eftersom det snart var sovdags köpte vi inte kaffe utan steamer efteråt. En steamer är varm skummad mjölk som är smaksatt. Jag tog kanelsmak.




2 kommentarer:

Bettina sa...

Otroligt bra dag igår! Jag är typ ständigt sugen på Gögeborg efter det där, muuums.

Wise sa...

En gång i veckan baby, en gång i veckan!